Måndagar vid Lidabackegården i Julita

15:30-16:30 BASNIVÅ Fokus på stabilitet, kroppskontroll, balans, rörlighet & aktivering av hållningsmuskler i kontrollerat tempo (passar dig som inte har så stor träningsvana och/eller har en skadebakgrund, jag hjälper dig att utföra rörelserna rätt!)
17:30-18:40 UTMANINGSNIVÅ (individanpassad)
Fokus på stabilitet, koordination, kroppskontroll, styrka och kondition med högre intensitet i olika rörelseplan (Passar både nybörjare och träningsvana, belastningen anpassas utifrån dina förutsättningar)
19:00-20:15 UTMANINGSNIVÅ (individanpassad)
Fokus på stabilitet, koordination, kroppskontroll, styrka och kondition med högre intensitet i olika rörelseplan (Passar både nybörjare och träningsvana, belastningen anpassas utifrån dina förutsättningar)

Torsdagar vid Lidabackegården i Julita

17:30-18:40 UTMANINGSNIVÅ (individanpassad)
Fokus på stabilitet, koordination, kroppskontroll, styrka och kondition med högre intensitet i olika rörelseplan (Passar både nybörjare och träningsvana, belastningen anpassas utifrån dina förutsättningar)
19:00-20:15 UTMANINGSNIVÅ (individanpassad)
Fokus på stabilitet, koordination, kroppskontroll, styrka och kondition med högre intensitet i olika rörelseplan (Passar både nybörjare och träningsvana, belastningen anpassas utifrån dina förutsättningar)

 

Kort om funktionell träning:

Träningen handlar om att genom en och samma övning träna såväl rörlighet, smidighet, balans och koordination som bålstabilitet, styrka och kondition. Syftet med träningen är att aktivera många olika muskler samtidigt, för att klara av belastningar inom såväl vardagslivet som i specifik idrott.

 

Målet med denna träning är att uppnå en funktionell styrka och inte att bygga muskelvolym. Träningen syftar till att i största mån utföras i rörelse (istället för isolerat som i ”vanliga” träningsmaskiner) för att efterlikna de rörelser vi utför i vardagslivet och i idrotten.