Lidingöloppet 2012-09-29

Hur har formen varit och hur har träningen bedrivits senaste tre månaderna?

 

Ulf Karlsson:

Dålig form, förkyld samt för mycket jobb. Önskar att jag hade tränat mer.

Philip Lenekrantz: Formen var bra tills för ca tre veckor sen då jag drog på mig en inte så farlig med dock långvarig förkylning som har satt stopp för all form av löpträning.

 

Hannes Persson:

Formen har varit stigande sedan ja blivit frisk och jag har tränat bra och hårt hela augusti. Ett intervallpass i veckan, samt två rundor över milen när det gick som bäst. En mindre förkylning har hejdat mig de två sista veckorna innan loppet.

 

Daniel Eriksson:

I mitten av augusti var formen fantastiskt bra, efter att kört mycket distansträning på våren och fartträning under sommaren. Tyvärr har en krånglande hälsena, mycket jobb, känning i hals samt förändrad relationsstatus gjort att träningen blivit lidande. Sista månaden har jag i bästa fall fått till ett kvalitetspass per vecka (på rullskidor).

 

Klas Persson:

Det har blivit ganska mycket träning, mestadels fotboll. Har försökt springa en gång i veckan utöver fotbollen.. Formen är annars bra. Slog just pers på 10km med tiden 39.08!

 

Hur många mil eller timmar har du ägnat åt löpträning i år och vilket är ditt längsta pass hittills?

 

Ulf Karlsson:

Längsta passet är Julita Duathlon.

 

Philip Lenekrantz:

Har tyvärr ingen större koll på hur många mil det blivit i år. Längsta passet måste var 1,1 mil om man inte räknar med Julita Duathlon då vi först sprang 8 km sen cykel paus och därefter 5 km löpning igen.

 

Hannes Persson:

Jag har tränat uppskattningsvis 30-35 timmar löpning i år och det längsta jag sprungit är 2,1 mil

 

Daniel Eriksson:

Har bedrivit 46h 57min 12sek löpträning, vilket innebär 532km (englit min pulsklocka med gps). Längsta passet är Stockhom marathon 42km.

 

Klas Persson:

Oklart hur många mil löpning, men längsta passet är nog 21km.

 

Målsättning för Lidingöloppet?

 

Ulf Karlsson:

Under 3 timmar känns svårt men där ikring.

 

Philip Lenekrantz:

Eftersom jag varit sjuk den sista tiden så har jag som mål att bara ta mig runt.. Men självklart hoppas jag på att kunna slå Uffe!

 

Hannes Persson:

Målsättningen från början var 2.15.00, men de senaste månadernas sjukdomar gör att jag är nöjd om jag kommer under 2.30.00. Kanske klarar under 2.25.00 om jag har en bra dag. Ska försöka att inte bara fokusera på resultat, utan att ha ett skönt lopp.

 

Daniel Eriksson:

Det primära målet är att ta mig i mål så att jag får slutföra Klassikern och kan kvittera ut mitt diplom och köpa mig en Klassikertröja med gott samvete :-) Sen skulle jag gärna komma under 2.15 för att få byta bronsmedaljen mot en silvermedalj. Osäker på om det är möjligt pga en sämre träningsmånad, men jag kommer att göra ett försök genom att gå ut med tempot 4:30min/km!

 

Klas Persson:

Kommer att gå för medalj 2.15! Det får bära eller brista...

 

Hur ska du toppa formen sista dagarna?

 

Ulf Karlsson:

Bära 30kg utrustning dag å natt, bo med tolv andra i ett rum med för dålig ventilation, samt att äta frystorkad mat.

 

Philip Lenekrantz:

Vila och fylla på med vatten och kolhydrater!

 

Hannes Persson:

Jag tänkte genomföra ett kortare pass i hög fart tre dagar innan loppet för att "få in farten in benen". Sen handlar det nog om att ta det lugnt och äta lagom mycket kolhydrater

 

Daniel Eriksson:

Benen kommer att vara fantastiskt pigga på lördag, då musklerna fått vila från tuff löpträning den sista månaden. För att orka hela distansen kommer jag att köra en rejäl kolhydratladdning.

 

Klas Persson: Dubbelpass med D.E.HÄLSA på onsdagen, vila tors fredag. Vitargos carboloader kommer att pimplas!

 

Resultat för deltagarna i TEAM D.E.HÄLSA från Lidingöloppet

 

Hannes Persson:

2timmar 23minuter 48sekunder

 

Daniel Eriksson:

2:25:56 (+0:02:08)

 

Klas Persson:

2:33:25 (+00:09:37)

 

Philip Lenekrantz:

3:16:23 (+00:52:35)

 

Ulf Karlsson:

3:29:31 (+01:05:43)